Heb je vragen?

00800 9255 2000

Ma-vr 9-18 uur
Normale vaste kosten, afhankelijk van je provider.

of

E-mail schrijven

of

Offerte aanvragen

Veelgestelde vragen

Security Incident July 2021

15.07.2021

Wat is er gebeurd?

Wij zijn het doelwit geworden van een georganiseerde cyberaanval, welke met veel criminele inzet is uitgevoerd. De onbekende daders wisten de hoge veiligheidsnormen te omzeilen en toegang te krijgen tot interne gegevens. We hebben onmiddellijk alle nodige maatregelen genomen om alle gegevens te beschermen en zijn bezig om het incident systematisch samen met externe cyberbeveiligingsspecialisten te verwerken. Het incident heeft geen invloed op onze bedrijfsactiviteiten en alle systemen draaien normaal door.

Om welke gegevens gaat het?

Het betreft onder andere adres- en contractgegevens van klanten, partners, medewerkers en externe dienstverleners. Bovendien zijn de betalingsgegevens geschaad van een klein deel van de klanten die via een overschrijving bij Spreadshirt, Spreadshop of TeamShirts hebben betaald of een terugbetaling hebben ontvangen. Volgens de actuele stand van het onderzoek waren er van alle andere klanten geen rekeninggegevens opgeslagen op de gehackte servers.

Welke voorzorgsmaatregelen zijn er genomen?

Gegevensbeveiliging is onze eerste prioriteit en we nemen deze kwestie zeer serieus. Het IT-crisisteam van het bedrijf werkt momenteel samen met externe cybersecurity-specialisten systematisch aan het voorval. We zullen aanvullende maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat een dergelijk incident zich niet kan herhalen. De opsporingsinstanties zijn reeds ingeschakeld.

Wat kan je doen?

Als je een account bij ons hebt, raden we je ten zeerste aan om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Tips voor sterke wachtwoorden

  • Kies een zo lang mogelijk wachtwoord
  • Gebruik geen persoonlijke gegevens, zoals bijv. een geboortedatum
  • Gebruik cijfers, symbolen, hoofdletters en kleine letters
  • Gebruik verschillende wachtwoorden voor al je accounts
  • Verander je wachtwoorden regelmatig

Hoe kan ik meer te weten komen?

We actualiseren deze pagina regelmatig met meer informatie. Kijk regelmatig nog een keer op deze pagina!

Ik heb geen account bij jullie. Waarom nemen jullie contact met mij op?

We hebben je gegevens omdat je in het verleden bij ons of in een van onze partnershops iets hebt besteld. We zijn wettelijk verplicht klant- en bestelgegevens voor een bepaalde tijd te bewaren. Om deze reden kunnen ook gegevens van vroegere bestellingen zijn betroffen, zelfs als je bij ons ‘als gast’ hebt besteld.

Ik probeer mijn wachtwoord te wijzigen, maar ik kan me niet inloggen.

Veel klanten bestellen ‘als gast’ zonder een account bij ons aan te maken. Je kunt je bij ons alleen inloggen als je een account hebt. We adviseren alleen klanten die een account bij ons hebben aangemaakt het wachtwoord te wijzigen. Om te controleren of je een account bij ons hebt, moet je op onze login-pagina gaan en hier op ‘wachtwoord vergeten’ klikken. Als je je e-mailadres invult en je krijgt als antwoord dat we je mailadres niet kunnen vinden, dan heb je met dit adres geen account bij ons.

Ik heb mijn account lang geleden verwijderd. Waarom hebben jullie mijn gegevens nog steeds?

We zijn wettelijk verplicht klant- en bestelgegevens voor een bepaalde tijd te bewaren, ook als je je account hebt verwijderd. Deze gegevens kunnen eventueel gedeeltelijk zijn gecompromitteerd en daarom nemen we contact met je op.

Hoe verwijder ik mijn account?

Log je bij Teamshirts in. Klik op ‘Mijn account’ en dan op ‘Contactgegevens’. Hier vind je de optie ‘Account verwijderen’.

CONTACT